Početna
O školi
Tribina ZPG
Upisi
Raspored sati
Web imenik
Foto galerije
Oglasna ploča
Webmail
Kontakt

Za roditelje
Korisničko ime:

Šifra:
Za razrednike
Korisničko ime:

Šifra:

Riva On
NCVVO
Državna matura
MZOS
CARNet
Grad Zadar
Wikipedija

 

Summary

Summary

drukčija perspektiva

Nikica Simić, prof. savjetnik

Ispisujući prethodne tekstove pokušao sam na prvom mjestu naglasiti važnost i odgovornost političkog djelovanja u reformiranju hrvatskog školskog sustava. Budući da neuspješno djelovanje hrvatskih političara (u pokušajima stvaranja kvalitetnog obrazovnog sustava) možemo pratiti od stvaranja Republike Hrvatske postavio sam pitanje (sebi i vama) zašto je to tako bilo? U analizi zadnjeg neuspješnog pokušaja mijenjanja našeg školskog sustava pokušao sam pronaći i odgovor(e).

Polazeći od pretpostavke (neki tvrde – istine) da se na pogreškama uči, može se zaključiti kako naši političari iz svojih neuspješnih pokušaja nisu ništa naučili! O političarima mislim svašta ali ih rijetko kvalificiram imenicom – glup, što bi se moglo iz navedenog zaključiti. Dakle, siguran sam da su znali prije i da znaju sada – što čine. Dakle, ovo što se danas događa s reformiranjem hrvatskog školstva je svjesna i izravna posljedica njihova djelovanja.

resume 1.

Političari nisu glupi!

Naši političari trajno su neuspješni u pokušajima reformiranja školstva!

Dugo promišljam hrvatski školski sustav. Zbog toga sam, htio ne htio, krenuo u istraživanje dokumenata na kojima se temelji i na kojima su se temljili neuspješni pokušaji promjena. Pokazalo se da su ih u pravilu kreirali ljudi sa znanstvenim zvanjima. Na popisima autora obvezno su se nalazili i predstavnici institucija vezanih uz školstvo.

Prva su mi čitanja dokumenata bila daleko od razumijevanja samoga teksta. Naime, većina ključnih pojmova (uglavnom vezanih uz čudne sintagme i strane rječi) bili su mi u zoni prepoznavanja ali nejasna značenja. Zbog toga sam morao (na)učiti novi jezik komunikacije. Pokazalo se da je većina pojmova u značenjima višeznačna (višeslojna) i pripada određenim znanstvenim područjima u kojima su samorazumljivi.

Nakon postizanja određene razine razumijevanja teksta, otkrio sam novu razinu nerazumijevanja dokumenata. Naime, u njima sam rijetko prepoznavao našu školsku zbilju. I vrlo često sam lovio misao o zemlji Utopiji. Rekao bih da su dokumenti bili skoro – idealni, jer moji pokušaji da pronađem nelogičnosti slijedeći logiku tekstova, uglavnom su bili neuspješni. Budući da je njihova neupotrebljivost u praksi bila izvjesna morao sam promjeniti perspektivu isčitavanja dokumenata.

U prvom koraku krenuo sam s pokušajem prevođenja samorazumljivih (nekome) pojmova na hrvatski jezik. U najvećoj mjeri koristio sam službene izvore i tragom njihovih definicija / pojašnjenja pokušavao dokučiti zašto su znastvenici koristili takav jezik u službenim dokumenitima. Naime, otkrio sam da je u velikoj mjeri hrvatski jezik bio dovoljan za ispisivanje istoga na većini razumljiv način.

To me je u najvećoj mjeri opredjelilo za način pisanja (ja ga nazivam logičnim) u kojem sam navodeći (hrvatske službene) definicije pojmova stvarao pretpostavke na temelju kojih sam izvodio zaključke. Dakle, svima omogućio da uvidom u moje pretpostavke i zaključke, svojim ih argumentima kompromitiraju.

resume 2.

Naš jezik je hrvatski jezik!

Znanstvena kvalificiranost, u području mijenjanja hrvatskog školskog sustava, znastvenika u autorskim timovima (temeljem zvanja u nekom području[1]) vrlo je upitna!

Nakon što sam postigao ovu razinu (svoje) spoznaje nazivnik se jasno objavio.

Hrvatski jezik, političari i znastvenici

Hrvatski jezik

Hrvatski je jezik zapravo jedan od najvećih hrvatskih misterija. Mislim da ne postoji čovjek koji nije svjestan (svih mogućih) značenja i važnosti jasnog i nedvosmislenog definiranja službenog hrvatskog jezika. Jezikoslovci (mislim na znanstvenike u tom području) znaju o čemu je riječ. Na našu žalost naši jezikoslovci (znastvenici) do danas nisu pronašli (barem) model u kojem bi uspjeli pomiriti sve inačice hrvatskog jezika, model koji bi također uključivao i sadašnju hrvatsku jezičnu zbilju.

Politika je u jednom razdoblju nesuvislo intervenirala u tom pokušaju. Nisam siguran da je odustala od tihih intervencija u davanju podrške određenim znanstvenim (jezikoslovnim) krugovima. Posljedica je – ovo što imamo.

Nazvao bih ga jezičnim kaosom u kojem je sve dozvoljeno!

Političari

Iz dana u dan uvjeravamo se kako se naši političari u svojem djelovanju prioritetno opredjeljuju za ostvarenje svojih (prije svega materijalnih) ciljeva. Polazeći od pretpostvke istinitosti ove (moje) tvrdnje, lako je zaključiti kako se ta mogućnost značajno povećava u opciji što dužeg ostajanja na vlasti. To se može postići jedino na tzv. demokratskim izborima. Iz toga je razvidan i zaključak kako je njihovo primarno političko djelovanje usmjereno prema tzv. biračkom tijelu.

Pitanje koje slijedi vezano je uz značenje reforme školstva u kontekstu broja glasova na izborima. Pokazalo se da je riječ o zanemarivom dijelu ukupnog biračkog tijela koje želi promjene u školskom sustavu. Recimao da se radi o stotinjak tisuća potencijalnih birača koji su se objavili kao prosvjednici u kontekstu podrške cjelovitoj kurikularnoj reformi. Recimo i to, da su ih političari etiketirali kao pripadnike tzv. lijevog biračkog tijela[2]. Lako je zaključiti da izbor aktualnih nositelja vlasti (političara) u kontekstu rečenoga – nije uopće izbor.

Znastvenici

Nekada sam znanstvenike doživljavao ljudima na razini božanstava. Odrastanjem sam sve češće otkrivao njihove ljudske dimenzije. Prvi put saznavši na koji su način Newton i Huygens, te Newton i Leibnitz komunicirali oko prioriteta vezanih uz njihovih otkrića. Danas imam svjedočanstva autentičnih hrvatskih znastvenika na razini: više ne vjerujem niti u tekstove objavljene u eminentnim znastvenim časopisima.

S te pozicije, kad god sam mogao, dovodio sam u pitanje znanstvenost svih znastvenika u područjima u kojima njihova znastvenost – ne postoji! Da su barem u svojem djelovanju (u kontekstu reforme školstva) koristili znastvene metode koje su u znanosti conditio sine qua non poštivao bih i – njihov neuspjeh.

Procjenio sam i ispisujem zaključak da je u Hrvatskoj znanstvenost ozbiljno kontaminirana politikom, počevši od toga što legitimirakojekakva lupetanja čak i Saboru. U sustavu hrvatskih društvenih vrijednosti dominatni ciljevi vezani su uz materijalne vrijednosti. Budući da je materijalni položaj znanosti / znanstvenika u Hrvatskoj na razini koju je bolje ne komentirati, nije neobično što dio znanstvenika nije odolio primamljivom zovu – zlatnog teleta[3].

Summary

Nedavno je Vlada osnovala Posebno stručno[4] povjerenstvo (PSP) za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije pri Uredu predsjednika Vlade. Dakle, nema dvojbe da je riječ o ekstremnom uplitanju politike u sustav u kojem (naša politika) nema poseban interes (moj stav koji sam pokušao „dokazati“). O rezultatima djelovanja takvog povjerenstva brzo ćemo svjedočiti. Mediji će vrištati o svakoj incijativi dajući podršku povjerenstvu, uvjeravajući biračko tijelo da povjerenstvo (i Vlada) radi.

Poslije mene – potop je jedino što mi pada na pamet kao zaključak ovog teksta.

Na kraju osobno

Autori tekstova (i službenih dokumenata) u pravilu ne žele govoriti o tome što su htjeli reći. To je njihov svojevrsni prostor koji svjesno mistificiraju, ali istovremeno je područje u kojem bi se mogli naći kojekakvi kritičari[5]tražeći odgovor na pitanje – što je pjesnik htio reći?

Ja sam birajući način pisanja isključio taj prostor interpretacije.

Svjestan sam posljedica takvog izbora jer i sam mislim da se nije lako snalaziti u naizgled nelogičnom slijedu mojih priloga.



[1] Na ovom mjestu ne smijem izostaviti rječi znanstvenika Borisa Jokića, koje je izrekao pri preuzimanju funkcije voditelja tzv. Ekspertne skupine. Parafraziram: nikada nisam radio u prosvjeti, ali…

[2] Moram istaknuti da više ne razlikujem tzv. lijevu i desnu političku poziciju, jer, već sam naveo koji su dominantni intersi hrvatskih političara. Najsvježiji je primjer konvertitstvo HNS-a, čak na stranačkoj razini. Navodim ga jer je opravdanje za konvertitstvo bila (navodno u interesu Hrvatske) reforma hrvatskog školskog sustava. Što je u pozadini sami zaključite.

[3] Pogledajmo samo na koji način je BJ doveden u poziciju ne talasaj. Sada znastvenik BJ, u Petom danu, arbitrira o svemu i svačemu! I za odigravanje uloge u toj farsi ostvaruje prihod veći od onoga koji ostvaruje u svojoj primarnoj djelatnosti.

[4] Ni u ovom slučaju ne mogu dokučiti značenje u naglašavanju rječi posebno i stručno …u nazivu.

[5] Kojekavi ide u značenju potpuno suprotnih interpretacija teksta.

29. prosinca 2017.

 

::Tribina ZPG
Šaraj malo, brate!

Savjetnik predsjednika Vlade Republike Hrvatske Andreja Plenkovića za koordinaciju Ekspertne radne skupine i reforme obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u ponedjeljak tijekom gostovanja u Dnevniku Nove TV da reforma obrazovanja ide "relativno lagano" te da se ne radi na "ho-ruk".
Da je išla na 'ho-ruk', bila bi gotova već prije nekoliko godina. Imamo cjelovitu kurikularnu reformu, odnosno segment koji je ostao i reformu koja se odnosi na strukovnu školu, primjerice, rekao je Fuchs.

Opširnije...

12. 10. 2018.


::Popis udžbenika

Poštovani roditelji i učenici, na donjem linku možete pronać popis udžbenika za slijedeću školsku godinu

popis udžbenika


::Školski kurikulum

Svi zainteresirani na donjem linku mogu preuzeti školski kurikulum i eksperimentalni plan i program.

školski kurikulum (.doc, 217 KB)
eksperimentalni plan i program (.doc, 117 KB)


::Anketa
Misliš li da ćeš ostvariti dobar uspjeh na državnoj maturi?
Da,siguran/a sam!
Ne!
Nisam siguran/a!
Ovisi koliko se budem pripremao/la.


::Inicijativa

Eksperimentalni program

Zadarska privatna gimnazija već neko vrijeme intenzivno radi na stvaranju eksperimentalnog školskog programa. Pozivamo sve zainteresirane da se detaljnije upoznaju s projektom.

Prijedlog eksperimentalnog programa (PDF, 80KB)


::Projekt

Seksualnost adolescenata

Zadarska privatna gimnazija s pravom javnosti ove godine je pokrenula vlastiti projekt pod naslovom Seksualnost adolescenata. Program i tijek projekta možete vidjeti u PDF formatu.


::Informacije