Početna
O školi
Tribina ZPG
Upisi
Raspored sati
Web imenik
Foto galerije
Oglasna ploča
Webmail
Kontakt

Za roditelje
Korisničko ime:

Šifra:
Za razrednike
Korisničko ime:

Šifra:

Riva On
NCVVO
Državna matura
MZOS
CARNet
Grad Zadar
Wikipedija

 

Sveobuhvatna reforma, 2. dio

Sveobuhvatna reforma, 2. dio

drukčija perspektiva

Nikica Simić, prof. savjetnik

http://vijesti.hrt.hr

4. prosinca 2017.

Treću godinu održava se svečana konferencija 'Hrvatski kvalifikacijski okvir - prilika za kvalitetnu provedbu cjelovite reforme obrazovanja'. Organizira ju Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Na konferenciji su predstavljeni ciljevi razvoja i osposobljavanja s naglaskom na Hrvatski kvalifikacijski okvir kao instrument za provedbu obrazovne reforme na svim razinama - od strukovnog pa do cjeloživotnog učenja.
Sudionike je pozdravila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i ministar rada i mirovinskoga sustava Marko Pavić. Ono što podržavamo je da se kvalifikacije razlikuju po vrsti primjerice stručni i sveučilišni studij. S obzirom da jedni imaju veći naglasak na vještine, a kod drugih je veći naglasak na akademska zvanja ali po razini ako je isti obujam ne smijemo ih razlikovati, ne smijemo diskriminirati 50.000 studenata stručnih studija, rekla je Divjak.
Uvodni govor održala je predsjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala Ružica Beljo Lučić.
Sudionici konferencije, predstavnici obrazovnog sektora i tržišta rada, svojim su izlaganjima potaknuli raspravu o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru i ulaganju u ljudske potencijale.

Uvod

U uvodnom dijelu, zbog boljeg razumijevanja teksta, skraćeno citiram[1] (definicijske) karakteristike HKO-a i Nacionalnog vijeća.

Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala središnje je strateško tijelo Republike Hrvatske za razvoj Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, imenovano u skladu s člankom 10. Zakona o HKO-u (NN, 22/2013).

Nacionalno vijeće procjenjuje, vrednuje i usklađuje javne politike, kao što su politika obra­zovanja, zapošljavanja, cjeloživotnog profesionalnog usmjeravanja i regionalnog razvoja, imajući u vidu njihov utjecaj na razvoj ljudskih potencijala i postizanje strateških ciljeva i konkurentnosti Republike Hrvatske.

Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike Hrvatske imenovao je predsjednicu i članove Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, na svojoj 13. sjednici, 6. lipnja 2014. godine.

Popis imenovanih, onima koje zanima, dodajem u fusnoti[2].

Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO) je reformski instrument kojim se uređuje cjelokupni sustav kvalifikacija na svim obrazovnim razinama u Republici Hrvatskoj kroz standarde kvalifikacija temeljene na ishodima učenja i usklađene s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini.

Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO)je okvir u kojem svaka kvalifikacija stečena u Hrvatskoj ima svoje mjesto. U središtu su HKO-a ishodi učenja - dakle, kompetencije koje je osoba stekla učenjem i dokazala nakon postupka učenja, pri čemu sam postupak učenja nije ključan budući da je ishod učenja provjeren. Svakoj kvalifikaciji stečenoj u Republici Hrvatskoj mjesto je određeno prema razini koju imaju skupovi ishoda učenja koji pripadaju toj kvalifikaciji. Smještanje kvalifikacija na određenu razinu omogućuje da se kvalifikacije mogu uspoređivati i povezivati.

HKO ima reformsku ulogu u sustavu obrazovanja što uključuje: obrazovne programe temeljene na ishodima učenja i usklađene s potrebama tržišta rada, transparentne kriterije ocjenjivanja ishoda učenja, razvoj kriterija i procedura za vrednovanje i priznavanje ishoda neformalnog i informalnog učenja, osnaživanje i daljnji razvoj cjeloživotnog učenja te osiguranje kvalitete stjecanja svih kvalifikacija.

Osnovni su ciljevi HKO-a, između ostalog, osiguravanje uvjeta za kvalitetno obrazovanje i učenje u skladu s potrebama gospodarskog razvoja, socijalne uključivosti i ravnomjernog razvoja, jačanje konkurentske prednosti hrvatskog gospodarstva koja se temelji na ljudskim potencijalima, osiguravanje uvjeta za jednaku dostupnost obrazovanju tijekom cijelog života te jednostavnost prepoznavanja i priznavanja inozemnih kvalifikacija u Republici Hrvatskoj i hrvatskih kvalifikacija u inozemstvu[3].

Moj(i) osvrt(i) na navedeno

Dugo promišljam naše školstvo i dugo se „mučim“ pokušavajući barem naslutiti kud plovi ovaj brod?

Nedavno sam ispisao tekst o Sveobuhvatnoj reformi pa me navedena vijest, dan dva poslije objavljivanja teksta, uistinu razdragala. Mislim da će i vas. Pogledajmo zajedno uvod iz vijesti hrt-a.

Treću godinu održava se svečana konferencija 'Hrvatski kvalifikacijski okvir - prilika za kvalitetnu provedbu cjelovite reforme obrazovanja'. Organizira ju Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Naglasio sam dijelove: treću godinu i priliku za kvalitetnu provedbu cjelovite (još uvijek nije sveobuhvatna) reforme obrazovanja.

Pokušat ću pojasniti zbog čega moja razdraganost.

Nacionalno vijeće imenovano je 2014. Poznato je da je baš u tom razdoblju pokrenuta i Cjelovita kurikularna reforma.

Logika nas upućuje (ako vjerujemo navodima u vijesti) na zaključak da je Nacionalno vijeće u tom razdoblju djelovalo paralelno i neovisno od Ekspertne skupine, koristeći priliku za kvalitetnu provedbu reforme.

Naravno da to nije istina! Siguran sam da je toga svjestan svaki član vijeća. I siguran sam da je svaki član svjestan zašto je u trećoj godini djelovanja (?) njihova konferencija nazvana svečana i naslovljena kao prilika za kvalitetnu provedbu cjelovite reforme obrazovanja. Naime, danas takav naslov jasno sugerira kako je sve prethodno reformsko djelovanje bilo – nekvalitetno! Daljnje zaključivanje vodi nas i na misao: budući da NV već tri godine djeluju na planu (kvalitetne provedbe) reforme – sada je došlo njihovo vrijeme da preuzmu odgovornost provedbe reforme.

Budući da sam u svojoj zabavnoj reformskoj fazi nastavit ću se dalje zabavljati. Naime, u prvom zaključivanju malo sam se zaigrao sugerirajući vam značenje sintagme provedba reforme u smislu pokretanja reforme.

Takvi tzv. spinovi uobičajeni su u politici.

Međutim, svima je jasno značenje riječi provedba. U ovom slučaju to bi značilo da je cjelovita reforma obrazovanja (teorijski) realizirana. Dakle – teorijski postoji! Sljedeći korak trebao bi biti – pretočiti teoriju u praksu, tj. provesti reformu!

U ovom trenutku priča uistinu prestaje biti zabavna.

Naime, svima je jasno da je danas početak reformiranja našeg sustava obrazovanja potpuno neizvjestan. Jer, svima mora biti jasno (ako nije), da pokušaj reformiranja nije uspio.

I nema se što – provoditi!

Zbog toga pogledajmo još jednom naziv svečane konferencije u organizaciji NV i podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja: 'Hrvatski kvalifikacijski okvir - prilika za kvalitetnu provedbu cjelovite reforme obrazovanja'.

Nastavak slijedi!



[1] Preneseno sa stranica Ministarstva

[2] Mene uvijek zanima koji ljudi svojim odlukama utječu na moj život.

prof. dr. sc. RUŽICA BELJO LUČIĆ, predsjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, kao predstavnica ministarstva nadležnog za znanost i obrazovanje.

Članovi Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala:

- mr. sc. SANJA CRNKOVIĆ POZAIĆ, predstavnica ministarstva nadležnog za rad

- DANIJELA ŽAGAR, predstavnica ministarstva nadležnog za poduzetništvo i obrt

- TINA MARKUŠ, predstavnica ministarstva nadležnog za gospodarstvo

- GORANKA HUS, predstavnica ministarstva nadležnog za regionalni razvoj

- SANJA BOŠNJAK, predstavnica područne (regionalne) samouprave

- MARKO BORAS MANDIĆ, predstavnik područne (regionalne) samouprave

- ANA MILIĆEVIĆ-PEZELJ, predstavnica reprezentativnih udruga sindikata

- RADOMIR DELIĆ, predstavnik reprezentativnih udruga sindikata

- ŽELJKO STIPIĆ, predstavnik reprezentativnih udruga sindikata

- MIRJANA ŠLAT, predstavnica reprezentativnih udruga poslodavaca

- HRVOJE JOSIP BALEN, predstavnik reprezentativnih udruga poslodavaca

- DAVOR MAJETIĆ, predstavnik reprezentativnih udruga poslodavaca

- mr. sc. NINOSLAV ŠĆUKANEC, predstavnik organizacija civilnog društva

- VESNA ŠTEFICA, predstavnica Hrvatske gospodarske komore

- mr. sc. MIRELA LEKIĆ, predstavnica Hrvatske obrtničke komore

- mr. sc. ANA TECILAZIĆ GORŠIĆ, nacionalna koordinatorica sektorskih vijeća

- prof. dr. sc. BLAŽENKA DIVJAK, predstavnica visokih učilišta, na prijedlog Rektorskog zbora

- prof. dr. sc. DUŠKO PAVLETIĆ, predstavnik visokih učilišta, na prijedlog Rektorskog zbora

- dr. sc. ROBERT KOPAL, predstavnik visokih učilišta, na prijedlog Vijeća veleučilišta i visokih škola

- BERISLAV BOŽANOVIĆ, predstavnik ustanove koja se bavi obrazovanjem odraslih

- ŽARKO BOŠNJAK, predstavnik agencije nadležne za odgoj i obrazovanje

- IVAN ŠUTALO, predstavnik agencije nadležne za strukovno obrazovanje

- prof. dr. sc. JASMINA HAVRANEK, predstavnica agencije nadležne za znanost i visoko obrazovanje

- IRENA BAČELIĆ, predstavnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

[3] Citati preneseni sa stranica Ministarstva.

12. prosinca 2017.

 

::Tribina ZPG
Šuvarica

Prije nekoliko godina ravnatelji strukovnih škola domislili su strukovne gimnazije. Riječ je o pokušaju da se popune školske upisne kvote, jer danas u Hrvatskoj većina učenika „želi studirati“. Budući da sve gimnazije u Hrvatskoj bez poteškoća „popunjavaju učionice“, pretpostavili su da bi jačanjem općeg obrazovanja u svojoj ponudi i oni rješili problem „manjka učenika“. To je zapravo nuspojava uvođenja državne mature (u velikoj mjeri prilagođene gimnazijskim programima) u hrvatski školski sustav. I naravno, nepostojanja jasnog hrvatskog tržišta rada.
Opširnije...

7. 8. 2018.


::Popis udžbenika

Poštovani roditelji i učenici, na donjem linku možete pronać popis udžbenika za slijedeću školsku godinu

popis udžbenika


::Školski kurikulum

Svi zainteresirani na donjem linku mogu preuzeti školski kurikulum i eksperimentalni plan i program.

školski kurikulum (.doc, 217 KB)
eksperimentalni plan i program (.doc, 117 KB)


::Anketa
Misliš li da ćeš ostvariti dobar uspjeh na državnoj maturi?
Da,siguran/a sam!
Ne!
Nisam siguran/a!
Ovisi koliko se budem pripremao/la.


::Inicijativa

Eksperimentalni program

Zadarska privatna gimnazija već neko vrijeme intenzivno radi na stvaranju eksperimentalnog školskog programa. Pozivamo sve zainteresirane da se detaljnije upoznaju s projektom.

Prijedlog eksperimentalnog programa (PDF, 80KB)


::Projekt

Seksualnost adolescenata

Zadarska privatna gimnazija s pravom javnosti ove godine je pokrenula vlastiti projekt pod naslovom Seksualnost adolescenata. Program i tijek projekta možete vidjeti u PDF formatu.


::Informacije