Početna
O školi
Tribina ZPG
Upisi
Raspored sati
Web imenik
Foto galerije
Oglasna ploča
Webmail
Kontakt

Za roditelje
Korisničko ime:

Šifra:
Za razrednike
Korisničko ime:

Šifra:

Riva On
NCVVO
Državna matura
MZOS
CARNet
Grad Zadar
Wikipedija

 

Licemjeri – razmišljanja i prisjećanja Nikice Simića

Riječ licemjer nam dolazi iz grčkog i ima više značenja.

Osoba koja se pretvara da ima vrline, moralna ili religijska vjerovanja, principe, itd., koje zapravo ne posjeduje, pogotovo osoba čija se djela razlikuju od izrečenih stavova.

Osoba koja glumi željene javne stavove, odnosno osoba čiji privatni život, vjerovanja ili izjave su u suprotnosti s onim javnima.

Drugim riječima, kažeš jedno, misliš drugo, i to s figom u džepu. A to je samo jedna od divnih osobina koje krase ne samo naše političare, već i javnost, odnosno obične ljude. Političari su postavili mjerilo, postali su moralna vertikala za čitavo društvo i sad svi misle da imaju pravo tako se ponašati. Ako to zbrojimo u jednadžbi sa slobodom govora, eto ti kaše. A tu kašu netko treba pojesti.

guglano
TISUĆU I JEDNA NOĆ
Historijska čitanka Miljenka Jergovića
(Str. 199.)

Bulukija – odgovori car – uzvišeni Allah je stvorio sedam slojeva Džehennema, sve jedan iznad drugoga; između svakog sloja razdaljina je tisuću godina. Prvi sloj se zove Džehennem, a Bog ga je stvorio za grješne vjernike koji umru bez pokajanja. Drugi novo se zove Laza, a pripremio ga je za nevjernike. Treći se zove al-Džahim, a pripremljen je za al-Jadžudža i Medžuda. Četvrti se zove as-Sair i pripremljen je za Iblisov narod. Peti je Sakr i pripremljen je za one koji su se prestali klanjati. Šesti je Hutama, a pripremljen je za Židove i kršćane.

Sedmi se zove al-Havija i pripremljen je za licemjere. To je tih sedam slojeva. (pakla op. NS)

Dante: PAKAO
guglano
Pakao, kojim će proći Dante sa Vergilijem, ima devet krugova. Što su grijesi teži, to je krug niži i uži.


Botičelijev prikaz pakla (1490)

  1. Limb - u njemu su nekršteni (od djece do čuvenih ljudi 1490pretkršćanskog doba). Tu je smješten i Vergilije (tu još sreće Horacija, Ovidija i druge). Duše u limbu nisu podvrgnute mučenju. Patnja im se sastoji u tome što ih muči čežnja bez nade. Pred drugim krugom je Minos koje određuje u koji će krug duše ići.

  2. Užasan vihor vitla dušama koje su za života bile podvrgle razum strastima (tu razgovara sa Frančeskom koja mu priča o svojoj ljubavnoj aferi sa Paolom od Riminija-bratom njenog muža).

  3. Kerber muči proždrljivce

  4. Tvrdice i rasipnici moraju gurati veliko kamenje u suprotnim smjerovima

  5. Gnjevni (bjesni) grešnici se moraju tući u močvarnoj rijeci Stiks dok se ljenjivci guše ispod vode. Tu Dante prepoznaje Filipa Argentije svoga političkog neprijatelja i uživa gledajući kako su ga drugi grešnici raskomadali.

  6. Tu su užareni grobovi, a u njima krivovjerci-heretici (tu sreće svoga političkog protivnika Farianta).

  7. Tu su divljaci nasilnici. Ovaj krug je podijeljen u tri manja koncentrična pojasa:

    1. Nasilnici protiv ljudi i imovine - u rijeci Flegeton

    2. Nasilnici protiv sebe samih - samoubice i raspuštenjaci pretvoreni u trnovito drveće koje komadaju psi

    3. Nasilnici protiv boga - grešnici su u pustinji u kojoj vatra pada sa neba (U sedmom krugu Dante razgovara sa Pierom della Vigna)



  8. (ili) Malebolge (zle jaruge) sastoji se od deset jaraka:

    1. Podvodači i zavoditelji zauvijek hodaju u suprotnim smjerovima

    2. Laskavci - leže u ljudskim fekalijama

    3. Trgovci crkvenim stvarima, funkcijama i službama sa glavama u rupama dok im tabani gore u vatri

    4. Čarobnjaci i lažni proroci, glave su im zavrnute tako da uvijek gledaju unazad

    5. Korumpirani političari zarobljeni u rijeci vrele smole

    6. Licemjeri, natjerani da nose na sebi zlatne plašteve teške kao olovo

    7. Lopovi koje ujedaju otrovne zmije

    8. Lažni savjetnici zarobljeni u plamenu. Među njima Dante susreće i Uliksa (Odiseja). S mnogo razumijevanja Dante sluša pričanje tog junaka iz trojanskog rata, koji se zbog žudnje za znanjem i otkrićima uputio sa svojim drugovima u mora iza Herkulskih (danas Gibraltarskih) vrata da u njima nađe smrt

    9. Grješnici koji su počeli neslogu- tijela im bivaju rasječena na pola, pa zacijeljena, pa rasječena...

    10. Krivotvoritelji (alkemičari, imitatori...). Svaki od njih je kažnjen drugačije



  9. Tu su izdajice koji su zaleđeni u ledu. U zavisnosti od vrste oni mogu biti zaleđeni do pola pa i cijeli. Tu spadaju:

    1. Pape

    2. Izdajice rodbine

    3. Izdajice političkih kolega. Tu je Grof Ugolino.

    4. Izdajice gostiju

    5. Izdajice dobročinitelja. Među kojima je najveći Lucifer. Nakon pobune zlih anđela protiv Boga, Lucifer je padom na Zemlju u Jerusalemu otvorio pukotinu u obliku lijevka (pakao).Nalazi se na dnu pakla gdje mašući krilima izaziva zamrzavanje rijeke Kokit (rijeka jadikovanja).Pola Luciferovog tijela se nalazi u zaleđenom jezeru.Lucifer ima tri glave i u svakoj žvače po jednog od najvećih svjetskih grešnika: Judu koji je izdao Isusa, Kasija i Bruta koji su izdali Julija Cezara.




SMJERNICE ZA STRATEGIJU ODGOJA, OBRAZOVANJA, ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE
Zagreb, 13. travnja 2012.

Nastavnici imaju ključnu ulogu u obrazovanju. Stvarno se poboljšanje obrazovnog sustava može postići tek jačom profesionalizacijom nastavničkog zanimanja te jačanjem povjerenja u nastavnike i škole.

Vlada Republike Hrvatske mora hitno odrediti zakonske i materijalne preduvjete za bitno povoljniji status nastavnika. Danas ih se svrstava u velik broj državnih službenika koji žive na teret poreznih obveznika, pa na njima država mora štedjeti. Ta se percepcija mora korjenito promijeniti. Nastavnici moraju biti uvažavani i primjereno plaćeni, mora im se osigurati dostojno i pravo mjesto u društvu, a oni moraju biti ponosni na svoj poziv, biti mu predani i kreativni u radu s učenicima.

Učitelji, nastavnici i stručni suradnici imaju pravo i dužnost, prema zakonu, licenciju obnavljati svakih pet godina. Tim mehanizmom postiže se kontinuirano usavršavanje nastavnika te unaprjeđenje kvalitete nastave.

Nastavnički i učiteljski fakulteti trebaju svoje programe nadopuniti tako da učitelji i nastavnici tijekom redovitog školovanja steknu potrebne kompetencije za preoblikovanje nastavnih procesa u školama. Međutim velika većina učitelja i nastavnika već je aktivna u školama, te je potrebno njihovo sustavno dodatno obrazovanje.

LEKCIJE IZ FINSKE
(str. 115.)

U ovom se poglavlju proučava središnja uloga finskih nastavnika i opisuje važnost njihova obrazovanja u pretvaranju finskog obrazovanja u žarište svjetskog zanimanja i predmet istraživanja. Također se navodi da nije dovoljno unaprijediti nastavnički studij i povećati zahtjeve za upis učenika u škole. Finsko iskustvo pokazuje da je važnije osigurati da se rad nastavnika temelji na ugledu struke i poštivanju u društvu kako bi oni mogli postići svoj cilj i učiniti podučavanje svojim životnim pozivom.

Uistinu, Finci i dalje učiteljsko zvanje smatraju plemenitim i prestižnim – poput liječničkoga, pravničkoga ili ekonomskoga – vođenim ponajprije moralnim ciljem, a ne materijalnim interesom, karijerom ili nagradama.

Jednostavno rečeno, bez izvrsnih nastavnika i suvremenog nastavničkog obrazovanja današnja postignuća finskog obrazovanja u svjetskim razmjerima ne bi bila moguća.

NACIONALNI OKVIRNI KURIKULUM
(str. 5. i 12.)

NOK pretpostavlja visoku kompetentnost onih koji poučavaju djecu i učenike, za djelotvorno korištenje cijelog repertoara metoda i sredstava, kao i umijeća u organizaciji odgojno-obrazovnoga rada i nastave.

NOK čini polazište za izradbu nastavnih planova, odnosno definiranje optimalnog opterećenja učenika, te izradbu predmetnih kurikuluma temeljenih na razrađenim postignućima odgojno-obrazovnih područja. Pretpostavka za kvalitetno provođenje NOK-a je visoka kompetentnost nositelja odgojno-obrazovnoga rada. Ona pretpostavlja izradbu sustavnih programa za osposobljavanje učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja za primjenu kurikulumskog pristupa. NOK će služiti i za izradbu udžbenika i drugih nastavnih i odgojno-obrazovnih sredstava.

Komentar NS

Mogao bih se igrati s temom «nastavnici» i citatima (sličnim ovima) danima. Na kraju sam se odlučio na kratki komentar i zaključak.

Finci su svoj školski sustav učinili ponajboljim (po sadašnjim «svjetskim» kriterijima) na svijetu. Jasno kazuju što su činili i koliko je to trajalo. Uspjeh su temeljili (i uspjeli) na «ulaganju u nastavnike», bez kojih se baš ništa u školstvu ne može niti se smije događati. Na «prve rezultate» čekali su dvadesetak godina a u slijedećoj dekadi i dočekali ih.

Moje iskustvo meni govori kako trideset godina slušam – moramo ovo, trebamo ono … i sve što smo morali i trebali bilo je uistinu baš to što smo morali i trebali. Međutim, tridesetak godina poslije i dalje slušam, čitam isto … i dalje moramo i trebamo…od (sadašnjih) uvaženih o od pametnih i uvaženih i akademika (u to ne sumnjam) i, naravno, morao sam se upitati – tko je tu blesav.

Odgovor sam našao čitajući «tisuću i jednu noć» poslije 35 godina – u teoriji pakla i licemjerima u zadnjem krugu. Znao sam da je i Dante odradio tu temicu i, čini se nevjerojatno to što su dvije «(religijski) suprotstavljene pozicije» isti krimen (licemjerje) stavili na samo dno Pakla, unatoč tome što ga većina «normalnih ljudi» vrlo skromno percipira, čak, kao grijeh.

Mudri narodi su shvatili posljedice licemjernog (i skoro nevidljivog) ponašanja. Jasno su prepoznali kakve dugoročne posljedice ostavlja licemjerje – i stavili ga u najteže krugove Pakla.

O političarima u školskom sustavu sam već nešto rekao (o njihovoj odgovornosti, ali i putu prema licemjerju), ali o nastavnicima nisam. Promišljajući tu poziciju osjetio sam i svoju odgovornost, ali i prepoznao razloge zbog kojih novi nastavnici čine baš ono što sam i ja činio prije. Ja sam nekada (čini mi se davnim) svu (silnu) energiju trošio na poboljšavanje materijalnoga statusa nastavnika (i svoga), jer mi se tada činilo da bi to moglo pomaknuti sustav u boljem smjeru. Danas sam stariji i pitam se bismo li bili napravili više da smo prepozna(va)li bitno i «ganjali» sustavne promjene, a ne želju za mijenjanjem vlastitog/osobnog (samo) materijalnog statusa.

Zbog ovakvih promišljanja zaključujem da pripadam i sedmom i osmom krugu pakla, jer sam u velikoj mjeri odrađivao svoje «licemjerje». Međutim, moj doživljaj Pakla (koji me izvjesno čeka) razlikujem od onoga što (u Paklu) čeka naše pametne propagatore «moramo, trebamo…», samo zato što oni to rade – svjesno.

Nastavnicima poručujem jedino da se osvijeste.

Političarima nemam što poručiti.

3. veljače 2013.

 

::Tribina ZPG
Repetitio est mater studiorum

Ova (latinska?) mudrost, sažeta u četiri riječi, prati nas na razne načine od prvog ulaska u školu. Ja sam je proživljavao kroz: uči, uči sine…neki drugi mnogim repeticijama tijekom školovanja. Danas se objavljuje kroz instrukcije i domaće radove.
Ovakva pedagoška (!?) praksa temelji se na navedenoj mudrosti. Međutim, takva praksa u sukobu je s navedenim prijevodom ove latinske sentencije i puno je bliža prijevodu:
Ponavljanje je majka učenja!

Opširnije...

23. 11. 2017.


::Popis udžbenika

Poštovani roditelji i učenici, na donjem linku možete pronać popis udžbenika za slijedeću školsku godinu

popis udžbenika


::Školski kurikulum

Svi zainteresirani na donjem linku mogu preuzeti školski kurikulum i eksperimentalni plan i program.

školski kurikulum (.doc, 217 KB)
eksperimentalni plan i program (.doc, 117 KB)


::Anketa
Misliš li da ćeš ostvariti dobar uspjeh na državnoj maturi?
Da,siguran/a sam!
Ne!
Nisam siguran/a!
Ovisi koliko se budem pripremao/la.


::Inicijativa

Eksperimentalni program

Zadarska privatna gimnazija već neko vrijeme intenzivno radi na stvaranju eksperimentalnog školskog programa. Pozivamo sve zainteresirane da se detaljnije upoznaju s projektom.

Prijedlog eksperimentalnog programa (PDF, 80KB)


::Projekt

Seksualnost adolescenata

Zadarska privatna gimnazija s pravom javnosti ove godine je pokrenula vlastiti projekt pod naslovom Seksualnost adolescenata. Program i tijek projekta možete vidjeti u PDF formatu.


::Informacije