Početna
O školi
Tribina ZPG
Upisi
Raspored sati
Web imenik
Foto galerije
Oglasna ploča
Webmail
Kontakt

Za roditelje
Korisničko ime:

Šifra:
Za razrednike
Korisničko ime:

Šifra:

Riva On
NCVVO
Državna matura
MZOS
CARNet
Grad Zadar
Wikipedija

 

Komentar Nikice Simića – temeljen na tekstu u SD od 21. 12. 2012.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta najavilo je početkom ove školske godine (2012./2013.) ukidanje polugodišnjeg ocjenjivanja. Ideja mi je bila vrlo zanimljiva, jer sam na stanovištu kako ocjene proizvode stres, a ne mogućnost «motiviranja za učenje». Naravno, budući da većina nastavnika predugo živi u sustavu ocjenjivanja teško je bilo pretpostaviti da će se ideja prihvatiti, u najmanju ruku, «bez komentara». Međutim, iznenadilo me upravo to što ozbiljnijih primjedbi i medijski popraćenih komentara, na najavu i kasniju odluku – uopće nije bilo. Sve do sada (tekst u Prilogu).

Škole upravo danas završavaju prvo polugodište i suočavaju se s primjenom novog pravila i kao što to kod nas najčešće biva, problemi se rješavaju kad se (neočekivano?!) pojave i tada to izgleda upravo ovako, kao što piše u priloženom tekstu – prilično kaotično.

Jedan od temeljnih postulata škole jest – suradnja s roditeljima. U tom smislu se održavaju roditeljski sastanci, postoji tjedno informiranje roditelja, a postoje i vijeća roditelja, te sudjelovanje predstavnika roditelja u Školskim odborima škola. Vijeća roditelja i članstvo u Školskom odboru su domišljeni kao mogućnost djelovanja roditelja i na «politiku škole», a prve dvije mogućnosti su u pravilu vezane uz informiranje roditelja na općem i pojedinačnom planu. Pokazuje se kako se, unatoč ovim mogućnostima suradnje škola i roditelja, istinska suradnja jako rijetko događa i uglavnom se sve svodi na obvezu informiranja roditelja od strane škole.

Promišljajući aktualnu situaciju lako je utvrditi da je nesporazum nastao zbog Članka 138. Zakona, u kojem (stavak 3.) piše – Učenik na kraju prvog polugodišta dobiva pisano izvješće o postignutom uspjehu iz nastavnih predmeta i vladanja. Ne znam tekst naputka koji je upućen školama, jer zbog nečega nije stigao u moje ruke, ali je navedenog teksta izvjesno da ne postoji način ispunjavanja ovog stavka Zakona – bez «zaključivanja ocjena». Naime, jasno je da se postignuti predmetni uspjeh valorizira jednom ocjenom, od strane nastavnika koji je iz «spektra ocjena» to i procijenio. Upravo na to upozorava g. Željko Stipić, predsjednik sindikata «Preporod». Međutim, da su ravnatelji, zaduženi za primjenu Zakona u školama (ovih dana neki su i sankcionirani zbog vlastite interpretacije Zakona) ignorirali naputak i činili sve što i do sada – bili bi zakonski u pravu. Još bolja varijanta bila je da su se puno prije o tome očitovali Udruga ravnatelja ili Županijska vijeća ravnatelja u smislu upozorenja ministru.

Temeljem ovakve argumentacije slijedi zaključak, kako su obje strane zbog nečega činile nepromišljene, nikako nes(p)retne stvari, što sugerira g. Stipić.

Kažu da je put u pakao popločan dobrim namjerama. Ni sam nisam niti pomislio na zakonska ograničenja vezana uz odluku o nezaključivanju ocjena na polugodištu. Dapače, čak i dalje vjerujem u ispravnost tog smjera, međutim, želje su jedno a stvarnost drugo. Dodatno zapetljavanje biti problema bilo je u dopisu od 13. prosinca (ni taj dopis nije stigao u moje ruke, tako da samo iz novinskog teksta naslućujem o čemu se radi) u kojem se jasno navodi da će izvješće o postignutom uspjehu «sadržavati sve podatke o učeniku/ci, a ocjene ostvarene tijekom prvog polugodišta razrednici će upisati ručno». Na ovaj način izgubljena je jedna dobra dimenzija «nezaključivanja ocjena», tj. rasterećenje nastavnika, dapače, postala je svoja suprotnost. Kad se već išlo u (nezakoniti) kompromis, najprirodnije rješenje bilo je održavanje roditeljskih sastanaka u zadnjem tjednu nastave, na kojima bi svi zainteresirani roditelji dobili uvid u «školski uspjeh» svog djeteta uz komentare razrednika.

Međutim, ništa od ovoga se ne bi događalo da škole koriste mogućnosti postojeće informatizacije. Naime, školsko umrežavanje s E-maticom je sada standard u radu svake škole. To znači da za svakog učenika postoji školska baza podataka. Mi smo to, u našoj školi, prije desetak godina nazvali «Internet dnevnik». Kreirali su ga naši učenici Pavle Šprljan i Anđelo Martinović, puno prije E-matice, i do sada funkcionira bez greške. Mali problem «Internet dnevnika» je u tome što ga razrednici trebaju ažurirati tjedno, tako da svaki roditelj ima tjedni uvid u sve što se događalo u školi s njegovim djetetom. Govorim o tome kao «problemu» iako zapravo nije, jer razrednik preko ID ostvaruje iznimnu tjednu komunikaciju s roditeljima, i s lakoćom dogovara susrete sa zabrinutim roditeljima, a vrijeme potrošeno za «ažuriranje učenikove stranice» nakon nekog vremena postaje minimalno. Razrednik također na taj način ima i tjedna saznanja o svakom učenika, što nije uvijek moguće kroz nekoliko sati zajedničkog druženja tjedno.

Recimo također, da je takva baza podataka postojala u školama, najmanji problem bio bi isprintati ispis iz baze i na taj način bi i ovo kompromisno rješenje bilo zadovoljeno.

Poznato je kako ne valja plakati nad prolivenim mlijekom pa ću tekst završiti s malom povijesnom pričicom.

Jednom zgodom, prije 4-5 godina, bio sam na predizbornom druženju na kojem je g. R. Čačić u Zadru promovirao svoj program vezan uz školstvo. U jednom trenutku počeo je zagovarati mogućnost mobitel-komunikacije između škola i roditelja. Budući da smo mi već par godina uspješno prakticirali «Internet dnevnik», predložio sam g. političaru da razmotri i tu mogućnost u svojem programu. O reakciji na prijedlog suvišno je govoriti, jer političari ipak znaju sve najbolje, međutim, par godina poslije silni novac je otišao u informatizaciju školstva. Programi/softveri na tragu našeg ID nicali su kao gljive poslije kiše, ali se pokazuje kako još uvijek ideja virtualnog dnevnika nije zaživjela.

Nastavljam u anegdotskom tonu s još jednom pričicom.

Jednom davno pročitao sam kako je August/Oktavijan bio najveći rimski car. Tada sam još uvijek vjerovao u istinitost napisanog u knjigama, ali i linearno razumijevao tekstove. Tek puno kasnije shvatio sam dodatak, ali i potpuno krivu procjenu autora, koji je u nastavku teksta dodao – nije bio previše «pametan» ali je imao talent za biranje suradnika.

Nisam kompetentan o procjeni veličine rimskih careva, tako da ne znam je li August uistinu bio najveći rimski car, ali sam danas siguran u to da je procjena autora o njegovoj «nepameti» potpuno pogrešna. Naime, suradnici se biraju nakon jasne vizije, jasnih planova, strategije... Onome koji ima takav «vizionarski talent» lako je izabrati najbolje suradnike - ako ima i moć biranja, a August je imao. Dakle, ne radi se o «talentu biranja suradnika» nego o vizionarstvu.

Svaka sličnost, u ovoj priči o Augustu, s našom stvarnosti je namjerna.

Prilog


‘Ukinite ispisivanje pojedinačnih ocjena’


Nastavnici padaju s nogu jer je ukidanje zaključivanja ocjena na polugodištu udeseterostručilo njihov rad. Umjesto jedne zaključne ocjene po predmetu, nastavnicima je naređeno kako moraju ispisati sve ocjene iz dnevnika u ovom polugodištu za svakog učenika pojedinačno, kako bi to izvješće mogli predati roditeljima. Nastavnici su zamolili ministra da im više ne “olakšava” posao – ističe Branimir Mihalinec.

Slobodna Dalmacija


Petak 21. 12. 2012.

KAOS U ŠKOLAMA UMJESTO POLUGODIŠNJIH IZVJEŠĆA, RODITELJI ĆE DOBITI POPIS SVIH DJETETOVIH OCJENA

Nastavnici moraju ispisati 3000 ocjena?!


To je splet nes(p)retnih okolnosti gdje se pokušalo pomiriti problematičnu odredbu zakona s pedagoškom praksom – kaže Željko Stipić, predsjednik školskog sindikata “Preporod”


Piše MARIJANA CVRTILA

Potpuni kaos! Tako bi se ukratko mogla opisati situacija u osnovnim i srednjim školama na kraju prvog polugodišta, nakon što je ukinuto zaključivanje ocjena.
Ovih dana većina nastavnika prisiljena je, umjesto jedne zaključne ocjene po predmetu, na poseban papir ispisati sve ocjene iz imenika koje je tijekom polugodišta dobio svaki učenik kako bi to izvješće mogli predati roditeljima. Nastavnici su izračunali da je za razred od 30 učenika trebalo ispisati i do tri tisuće ocjena!

Naime, članak 138. Zakona o odgoju i obrazovanju jasno propisuje da svaki učenik na kraju prvog polugodišta mora dobiti pisano izvješće o uspjehu i vladanju. Ministarstvo obrazovanja o tome je dva puta obavijestilo škole, jednom početkom školske godine, a drugi put u dopisu od 13. prosinca u kojem se jasno navodi da će izvješće o postignutom uspjehu «sadržavati sve podatke o učeniku/ci, a ocjene ostvarene tijekom prvog polugodišta razrednici će upisati ručno».

Povratak u srednji vijek


To je povratak srednjovjekovnoj prepisivačkoj tradiciji. Kad bih bio dobronamjeran rekao bih da se tu radi o nesnalaženju pojedinaca, a da sam zlonamjeran rekao bih da se radi o mentalitetu koji misli da nastavnici malo rade pa im treba dati još posla. Realno gledano, riječ je o spletu nes(p)retnih okolnosti gdje se pokušalo pomiriti problematičnu odredbu zakona s pedagoškom praksom – kaže Željko Stipić, predsjednik školskog sindikata «Preporod».

S obzirom na to da se u naputku iz Ministarstva nigdje izrijekom ne spominje da su škole obvezne provesti «ručna izvješća», kaže Stipić, većina ih je odlučila pisati samo za one učenike i razrede gdje nije organiziran roditeljski sastanak na kraju godine ili roditelji nisu običavali dolaziti na informacije tijekom godine.

IZ posve kontradiktornih izjava Ankice Nježić, pomoćnice ministra obrazovanja Željka Jovanovića, ipak se dalo zaključiti da školama koje to još uvijek nisu učinile Ministarstvo ostavlja slobodu hoće li ocjene ispisivati rukom ili će ih priopćiti roditeljima na roditeljskim sastancima ili primanjima. Ankica Nježić uporno je pokušavala dokazati kako resorno ministarstvo nije nigdje izričito reklo da se ocjene moraju napisati ili prepisati ručno.

To Ministarstvo nije naredilo, pa nema ni što opozvati – tvrdi pomoćnica ministra unatoč slovu dopisa «Mogućnosti ispisivanja izvješća na kraju prvog polugodišta» od 13. prosinca, koji je unio zabune u zbornice. Kako bilo, važno je da roditelji, kako to kaže zakon, budu obaviješteni, a vještina prenošenja ocjena ostavljena je (valjda?) školama.

Pokušali kopirati stranice dnevnika


Zanimljivo je kako su se nastavnici pokušali domisliti načinima izbjegavanja prepisivanja ocjena, pa je, pričaju u školama, bilo pokušaja da se jednostavno - kopiraju stranice dnevnika. No, kako je to javna isprava, takav bi postupak bio protuzakonit pa se, ipak, moralo uhvatiti olovku u ruku.

24. prosinca 2012.

 

::Tribina ZPG
Sveobuhvatna reforma, 2. dio

Treću godinu održava se svečana konferencija 'Hrvatski kvalifikacijski okvir - prilika za kvalitetnu provedbu cjelovite reforme obrazovanja'. Organizira ju Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Na konferenciji su predstavljeni ciljevi razvoja i osposobljavanja s naglaskom na Hrvatski kvalifikacijski okvir kao instrument za provedbu obrazovne reforme na svim razinama - od strukovnog pa do cjeloživotnog učenja.

Opširnije...

12. 12. 2017.


::Popis udžbenika

Poštovani roditelji i učenici, na donjem linku možete pronać popis udžbenika za slijedeću školsku godinu

popis udžbenika


::Školski kurikulum

Svi zainteresirani na donjem linku mogu preuzeti školski kurikulum i eksperimentalni plan i program.

školski kurikulum (.doc, 217 KB)
eksperimentalni plan i program (.doc, 117 KB)


::Anketa
Misliš li da ćeš ostvariti dobar uspjeh na državnoj maturi?
Da,siguran/a sam!
Ne!
Nisam siguran/a!
Ovisi koliko se budem pripremao/la.


::Inicijativa

Eksperimentalni program

Zadarska privatna gimnazija već neko vrijeme intenzivno radi na stvaranju eksperimentalnog školskog programa. Pozivamo sve zainteresirane da se detaljnije upoznaju s projektom.

Prijedlog eksperimentalnog programa (PDF, 80KB)


::Projekt

Seksualnost adolescenata

Zadarska privatna gimnazija s pravom javnosti ove godine je pokrenula vlastiti projekt pod naslovom Seksualnost adolescenata. Program i tijek projekta možete vidjeti u PDF formatu.


::Informacije