Početna
O školi
Tribina ZPG
Upisi
Raspored sati
Web imenik
Foto galerije
Oglasna ploča
Webmail
Kontakt

Za roditelje
Korisničko ime:

Šifra:
Za razrednike
Korisničko ime:

Šifra:

Riva On
NCVVO
Državna matura
MZOS
CARNet
Grad Zadar
Wikipedija

 

Testovi i priprema za DM - ZAKLJUČAK

Testovi i priprema za DM

Nikica Simić, prof. savjetnik

Vanškolske pripreme

Učenici (i njihovi roditelji) se za vanškolske pripreme odlučuju najčešće zbog osjećaja nekompatibilnosti tema koje, u završnoj godini) odrađuju u školi i onoga što zahtjevaju testovi DM. Dodatni problem stvaraju nastavnici koji do zadnjeg dana nastave inzistiraju na realizaciji programa i, naravno, zaključivanja godišnje ocjene. Učenici stoga ulažu silan napor u želji da im opći uspjeh ne kompromitira količinu bodova potrebnih za upis na željeni fakultet. U takvoj situaciji učenici imaju dva fokusa (učenja). Škole (država) zbog nečega misle da je za pripremu polaganja 3 – 6 predmeta na DM dovoljno tridesetak dana i da se dan dva nakon završetka nastave učenici bez poteškoća mogu fokusirati na novi cilj. To je, naravno, besmisilica.

Izravna posljedica takvog stanja su vanškolske pripreme za polaganje DM predmeta. Tzv. tržište brzo je reagiralo i namnožile su se agencije za instant pripreme. Neki analitičari procjenjuju da je riječ o poslu u kojem se vrte milijuni kuna.

Pogledajmo o čemu se radi.

Pripreme se, u većem opsegu, održavaju u siječnju i travnju u razdoblju u kojem učenici nemaju nastavne / školske obveze. Broj učenika u skupinama se kreće između deset i dvadeset. Dnevni angažman učenika je na razini 5-8 sati. Tijekom tjedna se, po predmetu odradi petnaestak sati. Tečaj održavaju nastavnici koji u školama odrađuju državne programe – rješavajući zadatke koji su maturanti rješavali na prethodnim maturama (ili slične).

Razgovarajući s učenicima koji su sudjelovali u takvom procesu pripremanja za DM, zaključili smo zajedno da je jedina korist bila u tome što su dobili pravu informaciju o tome kakvi zadaci / problemi ih očekuju na testiranjima. Nastava ex chatedra nije se razlikovala od one u školama. Komunikacija s nastavnicima bila je zanemariva…Na kraju je bilo veselo kad su priznavali kako su nakon srijede veći dio dana provodili otkrivajući zabavne potencijale, recimo Zagreba.

Zaključak

Priprema učenika za polaganje obveznih i izbornih predmeta na državnoj maturi je problem u najvećoj mjeri učenika i njihovih roditelja. Škole se u pravilu distanciraju s: mi smo sve programe odradili po propisima. To što programi skromno podržavaju programske zahtjeve predmetnih programa DM, škole ne zanima. Zapravo i tu postoji zanimljiv odgovor. Naime, školski tip logike im daje argument tipa: ako ste uspjeli uspješno odraditi ovako zahtjevan program (koji smo vam ponudili) za DM programe ne trebate se uopće pripremati – jer oni su puno lakši.

Taj tip logike logike logičari su sami proglasili – non sequitur (ne slijedi).

Na državnoj maturi jednom se zgodom pojavila formula zaboravljanja. Domišljen je matematički zadatak u kojem je jednogodišnji utjecaj procesa zaboravljanja (ja dodajem, i kada se ući s razumijevanjem). Nakon četiri godine zaboravljanja, formula kaže, preostali broj informacija postaje minimalan. Podsjećam, testovi DM sadržavaju podatke koje su učenici konzumirali tijekom zadnje četiri godine školovanja.

U prethodinim tekstovima pokušao sam osvijestiti mnoge elemente koji prethode pripremi učenika za polaganje obveznih i izbornih predmeta na DM. Posebno sam naglašavao one loše, tražeći mogućnost(i) njihove eliminacije. U tom dijelu nisam pronašao ostvarivo (školsko) rješenje. Pokušao sam raskrinkati i agencijske pripreme za DM. Jasno mi je da će i to biti poruka u vjetar.

Anegdotica

Međutim, kako to biva, jedan maturant mi je nedavno ispričao svoje iskustvo.

Svratio je po pomoć oko jednog završnog testa. Odradili smo ono što im je nastavnik najavio. Na testu su se pojavili zadaci, za koje je nastavnik izričito rekao – neće biti.

Tada je pukao!

Otišao je kod razrednika i rekao što i meni. Razrednik je proslijedio primjedbu ravnatelju. Poslije ovakve intervencije nastupila je katarza.

Volio bih da prije nastavka čitanja svaki od vas pomisli – bilo što.

Zbog toga vam za razmišljanje ostavljam točkice. I kada nešto domislite nastavite čitati tekst.

…………….

Ako ste uspjeli pronaći misao – mali ima muda onda ste …

Ravnatelj/ica (kažu da su u Kanadi usvojili propis u kojem ne postoji ovakvo rodno razlikovanje) je zaključio da ima smisla razgovarati s (frustriranim?) blentićem. Nakon što je saslušao njegovu argumentaciju donio je odluku.

Završni dio državnog programa (drugo polugodište četvrtog razreda) prilagođava se učenicima. Učenici koji su se opredjelili za B (ili A) razinu predmetnog programa programatski će u drugom polugodištu ponavljati ono što je četvorogodišnji program DM.

Priznajte kako su najveći državni problemi lako rješivi, kad ih rješavaju oni koji koje sustav najviše ugrožava.

Mi starčići svaku svoju moguću odluku zasjenjujemo prethodnim iskustvom, s pozicije – to je nemoguće. A onda se pojavi blento s mudima koji nam objavi car je gol – a ja vam govorim kako ga ne (o)sramotiti.

27. ožujka 2018.

 

::Tribina ZPG
Šuvarica

Prije nekoliko godina ravnatelji strukovnih škola domislili su strukovne gimnazije. Riječ je o pokušaju da se popune školske upisne kvote, jer danas u Hrvatskoj većina učenika „želi studirati“. Budući da sve gimnazije u Hrvatskoj bez poteškoća „popunjavaju učionice“, pretpostavili su da bi jačanjem općeg obrazovanja u svojoj ponudi i oni rješili problem „manjka učenika“. To je zapravo nuspojava uvođenja državne mature (u velikoj mjeri prilagođene gimnazijskim programima) u hrvatski školski sustav. I naravno, nepostojanja jasnog hrvatskog tržišta rada.
Opširnije...

7. 8. 2018.


::Popis udžbenika

Poštovani roditelji i učenici, na donjem linku možete pronać popis udžbenika za slijedeću školsku godinu

popis udžbenika


::Školski kurikulum

Svi zainteresirani na donjem linku mogu preuzeti školski kurikulum i eksperimentalni plan i program.

školski kurikulum (.doc, 217 KB)
eksperimentalni plan i program (.doc, 117 KB)


::Anketa
Misliš li da ćeš ostvariti dobar uspjeh na državnoj maturi?
Da,siguran/a sam!
Ne!
Nisam siguran/a!
Ovisi koliko se budem pripremao/la.


::Inicijativa

Eksperimentalni program

Zadarska privatna gimnazija već neko vrijeme intenzivno radi na stvaranju eksperimentalnog školskog programa. Pozivamo sve zainteresirane da se detaljnije upoznaju s projektom.

Prijedlog eksperimentalnog programa (PDF, 80KB)


::Projekt

Seksualnost adolescenata

Zadarska privatna gimnazija s pravom javnosti ove godine je pokrenula vlastiti projekt pod naslovom Seksualnost adolescenata. Program i tijek projekta možete vidjeti u PDF formatu.


::Informacije